Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

V kočičím zajetí (fotoblog)

„Tak letos pojedeme na dovolenou na maltu.“ – shodli jsme se s H. při plánování rekonstrukce. Tahle jazyková hříčka je pro mě zábavná hned v několika ohledech. Předně proto, že tu skutečnou, středomořskou Maltu, díky obrovské koncentraci kotů, naprosto miluju. Naposled jsem tam byla předloni. 

Neměla jsem chlapa a chtěla jsem jet na romantickou dovolenou. A tak jsem vygooglila maltský kočičí útulek, zavolala tam a skočila na letadlo. Provozovatelka útulku se nad mou touhou strávit tři týdny dovolené mezi kočkami naprosto nepozastavila, půjčila mi o 4 čísla větší gumáky a vrazila mi do ruky smeták. 

 

 

Jezdila jsem tam autobusem. Umývala jsem stovky misek, vyměňovala desítky záchodků, šplhala po stromech a prodírala se křovím, abych polapila uprchnuvší koťata, ošetřovala kočičí rýmu a po nocích si potajmu chytala pod pyžamem příležitostné blechy. 

 

 

V průběhu dne, kdy byl útulek plný lidí, bylo všude spousta mňoukání a někdy taky prskání. Večer, když všichni odešli, zavládlo ticho... seděla jsem uprostřed těch osmi stovek koček a pozorovala chlupatý provoz. Otíraly se o mě, lezly mi na klín, nebo mě jen tak z povzdálí zkoumavě pozorovaly. 

 

 

Naše klasické muriny nebo kočky černé jako tma, aby na Maltě jeden pohledal. O to, jaké barevné preference kočičích kožichů v té či oné zemi mají se prý starali historičtí mořeplavci, a tak jsou na Maltě, bývalé britské kolonii, populární hlavně bílé, rezavé a tříbarevní kočky. Tříbarevným kočkám se tam říká Madonna Cats – asi proto, že tříbarevné kočky jsou vždycky jenom kočky, nikdy kocouři. Ach ta genetika. 

 

 

Útulek Tomasina Cat Sanctuary provozuje vláda. Ve skutečnosti ho však řídí, krmí a uklízejí dvě herdek-dámy, které mají k ruce skupinu dobrovolníků. Dobrovolníci jsou částečně domorodci, kteří na sebe po celou dobu úklidu a přípravy jídla halasně pokřikují v maltštině, částečně mezinárodní mládež, kterou na Maltu přivál program EU zaměřený na dobrovolnickou činnost, a částečně exoti, jako jsem já. 

 

 

Jen existence Kočky a Kocoura mi zabránila v tom, abych se vrátila s mňoukajícím kufrem. 

 

 

Autor: Petra Žallmannová | úterý 5.3.2013 9:15 | karma článku: 28,76 | přečteno: 1528x
  • Další články autora

Petra Žallmannová

Oholená kočka aneb na pláž jedině s pneumatikou!

Před nedávnem povstaly britské ženy. V Londýně se totiž začaly objevovat reklamní plakáty s velice vyfotoshopovanou fotografií odhaleného ženského torza a nápisem Are you beach body ready? (Připravili jste si tělo na pláž?).

15.5.2015 v 17:23 | Karma: 27,70 | Přečteno: 1954x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Pruhovaný kocour káže: Nefňukat!

Nedávno mi moje kamarádka Naďa poslala foto kocoura spokojeně snícího na pohovce. Text u obrázku zněl následovně: „Na kocoura nalezeného v krabici se nemá špatně.“ Nemohu než souhlasit. Pruhovaný kocour je jedním ze čtyř koťat, která loni někdo zabalil do škatule a hodil do pole, aby je tam rozšláplo divoké prase, nebo přejel kombajn. Nebo, aby se na ně prostě zapomnělo.

28.4.2015 v 18:35 | Karma: 33,92 | Přečteno: 1615x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Psí lázně

Tento týden trávím v psích lázních. Bratrův foxteriér Collinka má čtyři miminka a já je hlídám. Vlastně nikoho nehlídám, jen to tady všechno krmím a venčím. Teda, já ty miminka nekrmím, krmí si je Collinka. Kromě pejsků mám na povel i dva kocoury. Haha. Na povel. Můj napovel spočívá v tom, že mi Pan Bílek hned první večer sežral sekanou.

12.3.2015 v 20:12 | Karma: 31,60 | Přečteno: 1158x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Mazlením k bohatství

Ráno vstávám a jsem Kočkou doprovázena do koupelny. Kočka vystupuje na umyvadlo a žádá čůrek. Mlaskavě si užívá ranního panáka. Opouštím koupelnu, Kočku mám v patách. Jdu si uvařit kafe a Kočka už sedí ve dřezu a drbe jazykem perlátor. Druhá dávka tekoucího osvěžení. Odcházím z kuchyně a po cestě ještě vyměním vodu ve třech miskách a jednom porcelánovém hrnku. Tohle Kočku většinou uspokojí, usadí se na okně a kapky, které jí ulpěly na bradě využívá při velkém ranním mytí.

21.2.2015 v 12:00 | Karma: 33,66 | Přečteno: 2311x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Kočka mi zalehne dítě!

Jako pravověrní kočkaři jste jistě zaznamenali zprávu o toulavé kočce na Sibiři, která zachránila život opuštěnému miminu. Dítě někdo vyhodil na mráz ve škatuli. Ve škatuli. Chápete? Toulavá kočka si luxus pěkné, pevné a hlavně čisté a suché papírové krabice neužívá každý den, a tak neodolala a vlezla do ní.

23.1.2015 v 18:45 | Karma: 35,68 | Přečteno: 4315x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Zdravotnictví čeká kolaps, věští analýza. Chybí 3000 lůžek, péče se nadužívá

3. května 2024  11:36,  aktualizováno  12:57

V českém zdravotnictví hrozí bez přijetí potřebných opatření vyčerpání zdrojů. Systém není podle...

Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu a vykolejil, provoz na trati stojí

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 12:55

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...

Hory jsou poprvé bez souvislého sněhu, hlásí meteorologové. Zůstaly jen zbytky

3. května 2024  12:51

Čtvrtek byl podle Českého hydrometeorologického úřadu (ČHMÚ) prvním letošním dnem, kdy nikde na...

Ukrajina může použít naše zbraně v Rusku, říká Británie. Eskalace, reaguje Kreml

3. května 2024  10:26,  aktualizováno  12:41

Ukrajina může použít britské zbraně k úderům na ruském území. Během návštěvy Kyjeva to oznámil...

  • Počet článků 117
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2267x
Před pár lety jsem opustila teplé, lukrativní místo v kanceláři, abych mohla založit firmu Česká kočka, která se primárně zabývá poruchami chování domácích koček a na e-shopu nabízí pomůcky pro jejich nápravu. Nově také organizuji vzdělávací akce pro kočkomily. Kočkaři jsou šílení. Píšu o nich a pro ně, o sobě a svých kočkách, aby nezapomínali, že sklenice je vždycky nejméně z poloviny plná. Přidejte se k České kočce na Facebooku a kupte si časopis Kočičí planeta! :)

Seznam rubrik

Oblíbené stránky