Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jarní kočičky

Mám ráda kočičky. Takové ty malé, chlupaté bambule, co se dělají na stromech. Jejich výskyt znamená absolutní a nezvratné propuknutí jara, což ve mně vyvolává exploze bujarého nadšení (od listopadu do února žiju v podprahové, ale chronicky skličující chmuře, že už nikdy nevysvitne slunce, ptáček nezazpívá, pivoňka nerozkvete). Mám k nim velice osobní, až intimní vztah. Za toto romantické sepětí s rostlinným kožíškem vrby se nestydím a pokaždé, když vyskáčou na větvích, ohýbám si je k sobě a šmidlím si jimi po obličeji s roztouženým „mmm“.

Jarní kočkaPetra Žallmannová

Mým spiklencem slasti je od loňska i předškolní synovec Bertík, který jednu sametovou bouličku uloupnul a bez zaváhání si ji strčil do nosu. Stalo se tak ve školce a bylo velké štěstí, že se na to až do odpoledne nepřišlo, protože do té doby stihla kočička slizce ovadnout, její vyjmutí bylo bezbolestné a nebylo nutné rvát ji pichlavě ven proti srsti.

Kočičky mohu bohužel obdivovat pouze venku, na jemně se pohupujících větvích. Přinést si domů náruč hnědých ratolestí obtěžkaných stříbřitými chomáčky je v podstatě nemožné. Nebo jinak, možné to je, ale znamená to, že v poměrně krátké době budou u vázy sedět dva čtyřnozí, kteří nejprve napodobí mé slastné mazlení s větvičkami, ale posléze se vinou žárlivé nenávisti rozhodnout roztomilého konkurenta z vázy vypudit a následně pokořit pozřením. Součástí ofenzivní akce bude projektilové blinkání, převržení vázy, vylití vody na zem v kuchyni a rozťapkání vody i mimo kuchyni.

Letos se na zahradě urodily na větvích ještě jiné kočičky. Hrušková kočka patří k velkému špicovi dole v ulici a u nás se vyskytuje v podvečer. Vleze do hrušně nad popelnicí a je zcela neviditelná. Viditelnou se stává pouze, když se něčeho lekne a ze stromu vypadne. Stává se to pravidelně, když se s pytlem odpadků hlasitě šourám v papučích velikosti 46 („Proč si vždycky bereš moje cukle?!“) chodníčkem mezi garáží a záhonem uzbekií. Kočku ten nezvyklý zvuk vyděsí, ozve se mocné šustění a z výšky několika metrů se zřítí, jako ta příslovečná hruška. Nožky se jí při dopadu rozjedou, až strouhne podvozkem o zem, a pak v přikrčeném sprintu zmizí za brankou sousedů naproti.

Druhá jarní kočka se rozhodla bytovat ve slunečních lázních na térové střeše šopky. Každé dopoledne přichází ve chvíli, kdy první sluneční paprsky vykouknou zpoza domu a odchází krátce po poledni. Rve se ve mně láska ke kočkám a láska k NAŠIM kočkám.

Když jsem se s kočkami přistěhovala k H, byla jeho zahrada rejdištěm všemožných kotů z okolí. Zaťala jsem zuby, zamáčkla slzu a začala jsem je vyhánět. S ohledem na blaho našich koček, které jsem plánovala vypouštět ven to bylo nezbytné. Po několika tahanicích a prskanicích došli koti souladu a naše zahrada žila divým životem kopřivnických chlupatců pouze v noci, kdy byly naše kočky bezpečně zaparkované pod peřinou. Letos jsem z loňských přídomních koček viděla jen Polo-ucha, nicméně nikoliv u nás, ale v zahradě sousední. Naše kočky ven zatím nechodí, milovaná rekonstrukce horního patra vyvrhla všude kolem domu množství hřebíků a drátů a já se ty rozmazlené městské naivky zdráhám do zrádného terénu vypustit.

Tahle Lázeňská kočka je nová. Zpočátku mizela ve chvíli, kdy mě zaregistrovala. V pořádku, myslela jsem si, není nutné aktivně vypuzovat, aspoň se nebudu cítit, jako nesnášenlivá mrcha. Ale kočka si zvykla na můj občasný výskyt v zahradě a přestala na něj reagovat. V pořádku, myslela jsem si, však zdrhat nemusí, když je jenom na šopě a přistihla jsem se, že jdu občas mrknout z kuchyňského okna, jestli už tam je a její přítomnost ve mně vyvolávala zachvění spokojenosti.

Má rostoucí náklonnost k Lázeňské kočce však zřejmě nebyla tak neviditelná, jak jsem doufala. Dneska ráno seděla Lázeňská kočka na kuchyňském okně. Nakukovala dovnitř skrz záclonu s labutěmi a tvářila se neinvazivně, zvědavě a velice sympaticky. Její přítomnosti jsem si všimla poměrně rychle – oči jsem k oknu zvedla ve chvíli, kdy se na podlaze střetly dvě naježené domácí koule. Prskající, syčící a vrčící chuchel domácích koček bylo nutno rozehnat gumovým smetákem.

Tak nic, drahá Lázeňská kočko, i na tebe se bude ode dneška volat kšššššc-kššššššššššc. Ani ty vrbové, ani ty přídomní. Jenom ty naše.

Autor: Petra Žallmannová | pátek 28.3.2014 14:50 | karma článku: 22,41 | přečteno: 1483x
  • Další články autora

Petra Žallmannová

Oholená kočka aneb na pláž jedině s pneumatikou!

Před nedávnem povstaly britské ženy. V Londýně se totiž začaly objevovat reklamní plakáty s velice vyfotoshopovanou fotografií odhaleného ženského torza a nápisem Are you beach body ready? (Připravili jste si tělo na pláž?).

15.5.2015 v 17:23 | Karma: 27,70 | Přečteno: 1953x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Pruhovaný kocour káže: Nefňukat!

Nedávno mi moje kamarádka Naďa poslala foto kocoura spokojeně snícího na pohovce. Text u obrázku zněl následovně: „Na kocoura nalezeného v krabici se nemá špatně.“ Nemohu než souhlasit. Pruhovaný kocour je jedním ze čtyř koťat, která loni někdo zabalil do škatule a hodil do pole, aby je tam rozšláplo divoké prase, nebo přejel kombajn. Nebo, aby se na ně prostě zapomnělo.

28.4.2015 v 18:35 | Karma: 33,92 | Přečteno: 1614x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Psí lázně

Tento týden trávím v psích lázních. Bratrův foxteriér Collinka má čtyři miminka a já je hlídám. Vlastně nikoho nehlídám, jen to tady všechno krmím a venčím. Teda, já ty miminka nekrmím, krmí si je Collinka. Kromě pejsků mám na povel i dva kocoury. Haha. Na povel. Můj napovel spočívá v tom, že mi Pan Bílek hned první večer sežral sekanou.

12.3.2015 v 20:12 | Karma: 31,60 | Přečteno: 1158x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Mazlením k bohatství

Ráno vstávám a jsem Kočkou doprovázena do koupelny. Kočka vystupuje na umyvadlo a žádá čůrek. Mlaskavě si užívá ranního panáka. Opouštím koupelnu, Kočku mám v patách. Jdu si uvařit kafe a Kočka už sedí ve dřezu a drbe jazykem perlátor. Druhá dávka tekoucího osvěžení. Odcházím z kuchyně a po cestě ještě vyměním vodu ve třech miskách a jednom porcelánovém hrnku. Tohle Kočku většinou uspokojí, usadí se na okně a kapky, které jí ulpěly na bradě využívá při velkém ranním mytí.

21.2.2015 v 12:00 | Karma: 33,66 | Přečteno: 2311x | Diskuse| Ostatní

Petra Žallmannová

Kočka mi zalehne dítě!

Jako pravověrní kočkaři jste jistě zaznamenali zprávu o toulavé kočce na Sibiři, která zachránila život opuštěnému miminu. Dítě někdo vyhodil na mráz ve škatuli. Ve škatuli. Chápete? Toulavá kočka si luxus pěkné, pevné a hlavně čisté a suché papírové krabice neužívá každý den, a tak neodolala a vlezla do ní.

23.1.2015 v 18:45 | Karma: 35,68 | Přečteno: 4313x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 117
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2267x
Před pár lety jsem opustila teplé, lukrativní místo v kanceláři, abych mohla založit firmu Česká kočka, která se primárně zabývá poruchami chování domácích koček a na e-shopu nabízí pomůcky pro jejich nápravu. Nově také organizuji vzdělávací akce pro kočkomily. Kočkaři jsou šílení. Píšu o nich a pro ně, o sobě a svých kočkách, aby nezapomínali, že sklenice je vždycky nejméně z poloviny plná. Přidejte se k České kočce na Facebooku a kupte si časopis Kočičí planeta! :)

Seznam rubrik

Oblíbené stránky