Foto-kočko-blog

Petra Žallmannová

Celosvětové závody v natahování koček - fotoblog

O kočkách a lidech. Kočky a majitelé. Kočky a posuzovatelé. Prostředí Světové výstavy v neoficiálním detailu.

29.10.2014 v 9:00 | Karma článku: 28.50 | Přečteno: 1827 | Diskuse

Petra Žallmannová

Kočičí tetování aneb hrdost kočkomilova

"Potetovaní jsou jenom feťáci a narkomani a jiný živly!" nechala se onehdy slyšet teta Olinka. Dloubla jsem loktem do H a on zas do mě. Moje první kérka je keltským motivem jednoty a dokonalosti. Tři bájné bytosti, jejichž propletená těla tvoří nepřerušený kruh věčnosti – jedna je zakousnutá do ocasu té druhé, druhá má zuby zaťaté v chvostu té třetí a třetí visí v oháňce té první. Cyklická prapodstata nekonečna symbolizující kolotání životní energie. Anebo, jak poznamenal jeden můj kolega v práci, když před mnoha lety při sportovním dnu mou tehdy zánovní ozdobu uviděl: „Ty jo, ty máš na zádech kočky v pračce!“

3.6.2014 v 17:45 | Karma článku: 32.89 | Přečteno: 7788 | Diskuse

Petra Žallmannová

Potrefení kočkaři... jó, to my jsme

Mně bude někdo říkat, že to s těma kočkama přeháním! Dyť já jsem naprosto normální, umírněný kočkař. Kočky se zcela nekompromisně ujaly vlády nad světem a mnoho pravověrných crazy cat ladies/gentlemen mě s pohrdavým „pchhh“ klidně označí za čučkaře a břídila. Že nosím náušnice, šátky, brože, trička, ponožky a pyžama s kočkami? Cha! Prý trapné paběrkování!

24.5.2013 v 12:20 | Karma článku: 27.92 | Přečteno: 2049 | Diskuse

Petra Žallmannová

Kdo najde kočku aneb umělecký catspotting

Tuhle jsem si koupila hrníček. Jsou na něm tři velice záludně se tvářící kočky. Šlo o fragment z Goyova obrazu, ale kterého? Začala jsem pátrat v dějinách umění a co jsem nenašla. Světe div se, ty kočky jsou všude! Někdy je kočka středobodem celého díla, jindy se tajně vpašuje do náručí vlámské selky nebo vykukuje zpoza barokního závěsu. Někteří autoři jsou svou ailurofilií známí dost, jiní méně. Holandští mistři tohle téma naťukli a do dokonalosti ho dovedly moderní směry přelomu 19. a 20. století – impresionismem počínaje, kubismem rozhodně nekonče. Umělecký catspotting mě zaujal natolik, že způsobil vznícení bábovky v troubě a zasmrádnutí prádla v pračce.

29.3.2013 v 14:10 | Karma článku: 30.52 | Přečteno: 2089 | Diskuse

Petra Žallmannová

Muži a kočky

Často se člověk dočte, že ženy mají raději kočky a muži psy. Já vám nevím, podle mě je to strašlivá pitomost. Myslím, že ženy jsou jen mnohem odvážnější v projevování své lásky ke kotům veřejně. Tak třeba většinu oficiálně registrovaných chovatelských stanic vlastní nějaká –ová, ale skočte si na výstavu a budete mrkat na drát! Emancipace na straně pánů se nezadržitelně řítí vpřed a první vlaštovky veřejně přiznaných kočkařů jsou tu.

15.3.2013 v 10:00 | Karma článku: 26.33 | Přečteno: 2078 | Diskuse

Petra Žallmannová

V kočičím zajetí (fotoblog)

„Tak letos pojedeme na dovolenou na maltu.“ – shodli jsme se s H. při plánování rekonstrukce. Tahle jazyková hříčka je pro mě zábavná hned v několika ohledech. Předně proto, že tu skutečnou, středomořskou Maltu, díky obrovské koncentraci kotů, naprosto miluju. Naposled jsem tam byla předloni.

5.3.2013 v 9:15 | Karma článku: 28.76 | Přečteno: 1527 | Diskuse
Počet článků 117 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2266

Před pár lety jsem opustila teplé, lukrativní místo v kanceláři, abych mohla založit firmu Česká kočka, která se primárně zabývá poruchami chování domácích koček a na e-shopu nabízí pomůcky pro jejich nápravu. Nově také organizuji vzdělávací akce pro kočkomily. Kočkaři jsou šílení. Píšu o nich a pro ně, o sobě a svých kočkách, aby nezapomínali, že sklenice je vždycky nejméně z poloviny plná. Přidejte se k České kočce na Facebooku a kupte si časopis Kočičí planeta! :)

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

více